Gratis og uforpligtende oprettelse af konto med en prøveperiode på 14 dage.
Disse Betingelser er gyldige fra 7. marts 2021 og erstatter alle tidligere versioner.
FFlow ApS tilbyder virksomheder, som er underlagt Hvidvaskloven, Applikation til brug for udførelse af kundekendskabsprocedurer på website fflow.dk.
Vores Applikation tilbydes udelukkende til erhvervskunder.
Al brug af vores Applikation, er underlagt disse betingelser, som du Kunden/dig) accepterer ved oprettelsen af adgangen til applikationen.
Hvis du repræsenterer en virksomhed, som bliver kunde hos os, indestår du personligt for, at du lovligt kan acceptere disse Betingelser på virksomhedens vegne.
Du skal tillige når du opretter dig/din virksomhed acceptere vores persondatapolitik og vores databehandleraftale.
Bemærk at der kan gælde særlige vilkår i tillæg til disse Betingelser for de enkelte produkter.
Brug af Applikationen og køb af tillægsprodukter og -ydelser
FFLOW giver Kunden en ikke-eksklusiv og tidsbegrænset ret til at anvende Applikationen. Denne ret gælder udelukkende for Kunden og dennes rådgivere, og Applikationen må hverken benyttes for andre eller til at foretage databehandling eller yde andre ydelser for andre. Du indestår for og har de fulde ansvar for dem, som du giver adgang til Applikationen eller som bruger dit login.
Kunden må hverken helt eller delvist overdrage sit abonnement til tredjemand uden skriftligt samtykke med FFLOW.
Kundens abonnement på Applikationen kan starte med en gratis prøveperiode på 14 dage eller som anført ved Kundens tilmelding, for at give dig mulighed for at prøve Applikationen gratis, før der besluttes om du ønsker at indgå et månedligt abonnement.
Alle priser er angivet i danske kroner og er ex. moms. Ændringer i valutakurser, afgifter, forsikring, nettoprisindekset, fragt og indkøbsomkostninger medfører, at FFLOW kan justere priserne, således at FFLOW stilles uændret. FFLOW har i øvrigt ret til at ændre sammensætning, indhold og priser på produkter og abonnementer med varsel på e-mail eller ved opslag på website.
Faktureringsperiode og betalingstidspunkt fremgår af den enkelte abonnementstype. Abonnementsbeløbet opkræves forud for hver måned.
Ved indgåelse af en abonnementsordning giver Kunden automatisk FFLOW lov til løbende at trække abonnementsbeløbet ved hjælp af Kundens kort.
Ved trækning på Kundens kort i forbindelse med abonnementsfornyelse vil der ikke blive udsendt en faktura for købet til Kundens e-mail. Fakturaer kan i stedet hentes i Applikationen.
Såfremt kunden overskrider FFLOWs betalingsfrist, er FFLOW berettiget til at suspendere Kundens adgang til data. Kunden får ikke refusion for perioder med suspendering, hvis disse skyldes kundens manglende betaling.
Kunden kan til enhver tid udskifte eller slette betalingskort i Applikationen.
FFLOW accepterer følgende betalingskort: Dankort, VISA, MasterCard og Maestro.
Disse Betingelser gælder så længe Kunden har en konto, der giver adgang til Applikationen eller i øvrigt benytter sig af Applikationen. Kundens konto kan til enhver tid slettes ved at kontakte FFLOW support.
Applikationen udbydes udelukkende digitalt til erhvervsdrivende. Når du tilmelder dig som bruger af Applikationen, har du en gratis prøveperiode på 14 dage, som svarer til 14 dages fortrydelsesret. Der opkræves ingen betaling i prøveperioden, hvorfor der ikke kan kræves refundering.
Du kan opsige dit abonnement i Applikationen. Opsigelse skal ske senest dagen før en ny abonnementsperiode påbegyndes.
FFLOW kan opsige abonnementet med 1 måneds varsel eller øjeblikkeligt ved Kundens væsentlige overtrædelse af disse Betingelser, manglende betaling af abonnement eller ved Kundens insolvens.
FFLOW har ret til frit at overdrage sine rettigheder og forpligtelser overfor Kunden til koncernforbundet selskab eller tredjemand. FFLOW har endvidere ret til at bruge underleverandører, herunder bl.a. til opbevaring og behandling af data. En liste over underleverandører, der anvendes til databehandling i FFLOW, kan ses her : Underleverandører
De informationer du indtaster i Applikationen eller på anden vis deler med os behandles fortroligt og kan kun videregives til tredjemand, hvis der er tale om offentligt tilgængelige oplysninger, hvis vi bliver pålagt at gøre det af en myndighed eller domstol, eller hvis vi skønner det er rimeligt i forbindelse med myndighedskrav, Kundens konkurs eller lignende. FFLOW kræver, at enhver offentlig instans, der anmoder om kundedata, følger alle gældende love, regler og procedurer for anmodningen.
Al information du sender til os eller indtaster på vores website (indlæg, kommentarer, spørgsmål, e-mails osv.) tilhører os, og vi kan gøre frit brug af den uden at godtgøre dig.
Information udledt af det statistisk indsamlede materiale kan i særlige tilfælde sælges til tredjemand. Specifikt skal nævnes, at der i den forbindelse på intet tidspunkt vil være tale om, at information om Kunden eller dennes data vil komme til tredjemands kundskab, således at Kunden kan identificeres.
Kunden har til enhver tid fuld adgang til sin egen konto og data. Hvis et abonnement udløber på grund af misligholdt betaling, har kunden stadig adgang til sin egen konto, men ikke data.
Hvis abonnement opsiges, har Kunden stadig fuld adgang til sin egen konto
og data, dog ikke adgang til indtastning af ny data efter abonnements udløb
i forbindelse med opsigelsen.
Kundens data i selve Applikationen vil blive slettet efter 6 måneder.
Hvis FFLOW ønsker at lukke adgangen til Applikationen kan dette ske uden grund, men det skal varsles pr. e-mail til Kunden 3 måneder inden lukningen. Kunden har i denne periode mulighed for at hente indtastede data ud af systemet. Dette gælder dog ikke, hvis Kunden ikke har betalt for adgang til Applikationen.
FFLOW forbeholder sig retten til at opdatere og ændre på Applikationen. Det tilstræbes at udføre disse opdateringer, så de ikke er til gene for Kunden. I enkelte tilfælde kan det dog være nødvendigt at lukke for adgangen til Applikationen mens opdateringer foretages. FFLOW tilstræber højest mulig driftsstabilitet for Applikationen, men garanterer ikke for denne.
FFLOW har ret til at sende e-mails ud til Kunden, når der kommer opdateringer til Applikationen, eller hvis der bliver udviklet nye funktioner og applikationer, som vurderes at være i legitim interesse for Kunden. FFLOW forbeholder sig ligeledes retten til at sende reklamer for tredjemand med ud i disse e-mails. Modtagelsen af e-mails kan til enhver tid afmeldes ved at klikke på ’afmeld’ linket i de fremsendte e-mails.
Kunden er eneansvarlig for indholdet og lovligheden af kundens data og må ikke overføre eller bearbejde skadelig kode, data eller lignende (såsom virusser) til softwaren eller med softwaren eller benytte softwaren til ulovlige eller ondsindede formål.
Kunden er forpligtiget til selv at opdatere sine adresseoplysninger,
kontaktoplysninger og faktureringsoplysninger over for FFLOW.
Kunden er ligeledes indforstået med, at FFLOW ikke udfører nogen kontrol af
indholdet af den information som Kunden udsender fra Applikationen, og at
det udelukkende er kundens ansvar at sikre, at det data, som kunden sender
og modtager, overholder alle gældende love og regler.
FFLOW stiller en Applikation til rådighed, som giver mulighed for at opbevare data. Kunden har det fulde ansvar for, at der ikke lagres indhold i Applikationen, der er ulovligt eller krænker en tredjeparts rettigheder.
Såfremt Kunden opbevarer data, som FFLOW med rimelighed kan vurdere er ulovligt eller krænker en tredjeparts rettigheder, er FLLOW berettiget til at suspendere Kundens brug af Applikation uden varsel, uden at blive erstatningsansvarlig for eventuelle tab, som Kunden måtte lide som følge af suspenderingen.
Brugen af Applikationen foregår helt på eget ansvar. FFLOW kan hverken holdes ansvarlig for direkte eller indirekte tab, der måtte opstå i relation til brug af og adgang til Applikationen.
FFLOW fraskriver sig endvidere ansvar for problemer og tab, der opstår pga. forhold, der er uden for FFLOW’s kontrol. Dette gælder fx. strømafbrydelser, problemer med internet forbindelser, problemer med hardware, hacker-angreb, vira eller anden form for force majeure. FFLOW hæfter alene for forsætlige eller groft uagtsomme forhold og det maksimale erstatningsansvar overfor Kunden kan uanset årsagen aldrig overstige et beløb svarende til Kundens samlede betaling af vederlag i et år for brugen af Applikationen.
Brug af Applikationen, herunder bl.a. indhentning af dokumentation, indhentning af oplysninger fra virk.dk, forslag til risikovurdering, FFLOW support og anden kommunikation med FFLOW, skal udelukkende ses som vejledende, er på egen risiko og FFLOW kan derfor ikke stilles til ansvar herfor. Vi anbefaler at rådføre dig med en fagkyndig person på området. Under alle omstændigheder skal du selv kontrollere, at oplysninger, indtastninger osv. er korrekte.
Information på vores website eller i vores Applikation skal hverken betragtes som juridisk eller anden form for professionel rådgivning eller ydelse. Check venligst alle dine detaljer og kontakt en professionel rådgiver om din aktuelle situation, for at få specifik rådgivning før du træffer et valg.
Hjælpen du kan få i FFLOW Support er til enhver tid vejledende. Det er derfor altid en god ide at rådføre sig med en fagkyndig person. Du skal til enhver tid selv kontrollere, at oplysninger, indtastninger osv. er korrekte. Brugen af hjælp fra FFLOW Support foregår helt på eget ansvar og FFLOW kan hverken holdes ansvarlig for direkte eller indirekte tab, der måtte opstå i relation til brugen af vejledning fra Supporten, herunder evt. fejl, mv..
Medmindre andet er udtrykkeligt angivet, ejer FFLOW ophavsretten og andre immaterielle rettigheder til Applikationen og alt materiale på websites og i Applikationen. Al brug kræver vores skriftlige samtykke.
Der overdrages ingen immaterielle rettigheder til Applikationen eller andet materiale på websitet eller Applikationen til Kunden.
Kunden giver FFLOW og vores samarbejdspartnere og underleverandører ret til at bruge materiale og data (bortset fra personoplysninger) der uploades af Kunden i det omfang det er nødvendigt for, at vi kan drive og udvikle Applikationen og vores website, samt til markedsføring. Kunden indestår for, at materiale der uploades, hverken krænker tredjemands rettigheder eller er i strid med gældende ret.
Selve vores behandling af personoplysninger, som Kunden er dataansvarlig for og som opbevares m.v. i Applikationen er reguleret i Databehandleraftalen imellem FFLOW og Kunden. Ansvaret for behandlingen af Kundens personoplysninger, er reguleret af disse betingelser.
FFLOWs behandling af personoplysninger som dataansvarlig er underlagt vores persondatapolitik.
FFLOW kan til enhver tid ændre og opdatere disse Betingelser og oplysninger om rettigheder. De gældende Betingelser vil altid være tilgængelige på vores Website. Brug af Applikationen og/eller vores Website efter en ændring af Betingelserne, betragtes som Kundens accept af de ændrede Betingelser.
Opstår der uenighed mellem kunden og FFLOW skal uenigheden afgøres efter dansk ret med Byretten i København som første instans.
Imellem:
[Indsættes: Virksomhed, adresse, CVR-nr.]
Kontaktperson:
[Kontaktperson og kontaktinformationer]
og
Parterne kaldes i det følgende henholdsvis den “Dataansvarlige” og “Databehandleren”, og “Part” eller tilsammen “Parterne”.
Ved brug af programmet FFlow til brug for udførelse af kundekendskabsprocedurer og ethvert modul eller funktion i forbindelse med applikationen (i det hele benævnt “Applikationen”), vil den Dataansvarlige være ansvarlig for sin Behandling af Personoplysninger i Applikationen. Databehandleren vil behandle personoplysninger på vegne af den Dataansvarlige. For at sikre, at Parterne lever op til sine forpligtelser under nationale databeskyttelsesregler samt Europa-Parlamentet og Rådets forordning (EU) 2016/279 (“GDPR”), har Parterne indgået denne databehandleraftale (“Aftalen”), som udgør instruksen fra den Dataansvarlige til Databehandleren og dermed regulerer Databehandlerens Behandling af personoplysninger på vegne af den Dataansvarlige.
Begge Parter bekræfter, at de har fuldmagt til at underskrive Aftalen.
Databehandleren behandler desuden udelukkende Personoplysninger i overensstemmelse med FFlows Persondatapolitik.
Definitionen af Personoplysninger, Særlige Kategorier af Data (Følsomme Oplysninger), Behandling, den Registrerede, Dataansvarlig og Databehandler er den samme som den relevante persondatalovgivning, herunder GDPR.
Aftalen regulerer Databehandlerens Behandling af Personoplysninger på vegne af den Dataansvarlige, og beskriver, hvordan Databehandleren skal medvirke til at beskytte privatliv på vegne af den Dataansvarlige og dennes Registrerede gennem tekniske og organisatoriske foranstaltninger som er krævet under den gældende databeskyttelseslovgivning, herunder GDPR fra den 25. maj 2018.
Formålet med Databehandlerens Behandling af Personoplysninger på vegne af den Dataansvarlige er at sikre, den Dataansvarliges brug af Applikationen og opfyldelsen af denne Aftale.
Aftalen har forrang for andre modstridende bestemmelser vedrørende Behandling af Personoplysninger for så vidt angår vilkår for brugen af Applikationen eller i andre aftaler gældende Parterne imellem. Aftalen er gyldig, så længe den Dataansvarlige har en konto i Applikationen, og Databehandleren derfor skal behandle Personoplysninger på vegne af den Dataansvarlige. Aftalen har dog ikke forrang, såfremt Parterne har indgået en anden databehandleraftale, hvoraf fremgår, at den databehandleraftale har forrang frem for denne Aftale.
Databehandleren skal udelukkende behandle Personoplysninger på vegne af og som følge af den Dataansvarliges instruktioner. Ved at indgå denne Aftale, instruerer den Dataansvarlige Databehandleren i at behandle Personoplysninger på følgende måder: i) i overensstemmelse med gældende lovgivning, ii) for at opfylde sine forpligtelser i henhold til abonnementsvilkår for Applikationen, iii) som yderligere specificeret ved den Dataansvarliges normale brug af Applikationen, og iv) som beskrevet i denne Aftale.
Kategorierne af Registrerede og Personoplysninger som behandles i henhold til denne Aftale er beskrevet i Bilag A.
Som en del af at kunne levere Applikationen er Databehandleren forpligtet til enhver tid at give den Dataansvarlige gode og konkurrencedygtige løsninger der følger med udviklingen. Databehandleren kan tilbyde bedre løsninger, som er tilpasset den enkelte Dataansvarliges behov, ved at registrere hvordan Dataansvarlig og dennes repræsentanter bruger Applikationen. Dette gør Databehandler for at kunne lave en bedre version af Applikationen, og generelt yde bedre tjenester og give mere relevant kommunikation til den Dataansvarlige og dennes repræsentanter. Målet er at Dataansvarlig skal løse så mange udfordringer som muligt på et sted. I den grad at personoplysninger fra Applikationen indgår i dette arbejde, behandles disse i henhold til denne Aftale og gældende lovgivning.
Databehandleren har ikke nogen grund til at tro, at gældende lovgivning forhindrer Databehandleren i at efterleve instruktionerne gengivet ovenfor. Databehandleren skal, hvis denne bliver opmærksom på det, give den Dataansvarlige besked om instruktioner eller andre Behandlingsaktiviteter udført af den Dataansvarlige, som efter Databehandlerens opfattelse strider imod den gældende databeskyttelseslovgivning.
Under hensyntagen til den teknologi, der er tilgængelig, og omkostningerne ved implementeringen, samt omfanget, konteksten og formålet med Behandlingen, er Databehandleren forpligtet til at foretage alle rimelige foranstaltninger, herunder tekniske og organisatoriske, for at sikre et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau i forhold til den risiko og kategorien af Personoplysninger, der skal beskyttes.
Databehandleren skal bistå den Dataansvarlige med passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, som dette er muligt og under hensyntagen til Behandlingens art og kategorien af oplysninger, der er tilgængelige for Databehandleren, for at sikre overholdelse af den Dataansvarliges forpligtelser i henhold til gældende Databeskyttelseslovgivning, herunder for så vidt angår bistand i forhold til opfyldelse af anmodninger fra Registrerede samt generel overholdelse af bestemmelserne under GDPR artikel 32-36.
Databehandleren skal underrette den Dataansvarlige uden unødig forsinkelse via kontaktperson oplyst i Databehandleraftalen, hvis Databehandleren bliver bekendt med sikkerhedsbrist.
Endvidere skal Databehandleren så vidt muligt og lovligt underrette den Dataansvarlige, hvis;
1. En anmodning om indsigt i Personoplysninger modtages direkte fra den Registrerede
2. En anmodning om indsigt i Personoplysninger modtages direkte fra statslige myndigheder, herunder politiet.
Databehandleren må ikke besvare sådanne anmodninger fra Registrerede, medmindre denne er autoriseret af den Dataansvarlige til at gøre det. Databehandleren vil endvidere ikke videregive information om denne Aftale til statslige myndigheder såsom politiet, herunder Personoplysninger, medmindre Databehandleren er forpligtet til det i medfør af lovgivningen, såsom ved en retskendelse eller lignende.
Hvis den Dataansvarlige kræver information eller assistance omkring sikkerhedsforanstaltninger, dokumentation eller information om, hvordan Databehandleren behandler Personoplysninger generelt, og en sådan anmodning indeholder information, som går ud over, hvad der er nødvendigt ifølge gældende Databeskyttelseslovgivning, må Databehandleren kræve betaling for sådanne yderligere services.
Databehandleren og dennes ansatte skal sikre fortrolighed i forhold til Personoplysninger, som behandles i henhold til Aftalen. Denne bestemmelse skal ligeledes gælde efter ophør af Aftalen.
Den Dataansvarlige bekræfter ved indgåelse af denne aftale, at:
Som en del af driften af Applikationen anvender Databehandleren underleverandører (“Underdatabehandlere”). Databehandlerens underleverandører er oplistet i den til enhver tid opdaterede liste over underdatabehandlere, som kan ses her : Underleverandører. Databehandleren skal sikre sig, at dennes Underdatabehandlere skal overholde tilsvarende forpligtelser og krav, som er beskrevet i Aftalen.
Denne Aftale udgør den Dataansvarliges forudgående generelle og specifikke skriftlige godkendelse af Databehandlerens brug af Underdatabehandlere.
Hvis en Underdatabehandler er etableret uden for eller Personoplysninger opbevares uden for EU/EØS giver den Dataansvarlige Databehandleren autorisation til at sikre et tilstrækkeligt grundlag for overførsel af Personoplysninger til tredjeland på vegne af den Dataansvarlige, herunder ved anvendelse af EU Kommissionens Standardkontrakter eller i overensstemmelse med Privacy Shield.
Den Dataansvarlige skal orienteres, inden Databehandlere udskifter sine Underdatabehandlere. Den Dataansvarlige har dog kun ret til at protestere imod en ny Underdatabehandler, som behandler Personoplysninger på vegne af den Dataansvarlige, hvis denne ikke behandler data i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning. I en sådan situation skal Databehandleren demonstrere overensstemmelse ved at give den Dataansvarlige adgang til Databehandlerens databeskyttelsesvurdering af Underdatabehandleren. Hvis der stadig er uenighed om anvendelsen af Underdatabehandleren kan den Dataansvarlige anmode om sletning af sin konto i Applikationen, at den Dataansvarliges Personoplysninger ikke behandles af den pågældende Underdatabehandler.
Databehandleren er forpligtet til at sikre et højt sikkerhedsniveau i sine produkter og services, hvilket sikres ved relevante organisatoriske, tekniske og fysiske sikkerhedsforanstaltninger, som er påkrævede i henhold til information om sikkerhedsforanstaltninger som beskrevet i GDPR artikel 32.
Den Dataansvarlige er berettiget til at igangsætte en revision af Databehandlerens forpligtelser i henhold til Aftalen én gang årligt. Hvis den Dataansvarlige er forpligtet hertil efter gældende lovgivning, kan der foretages revision oftere end én gang årligt. Den Dataansvarlige skal i forbindelse med anmodning om en revision medsende en detaljeret revisionsplan med en beskrivelse af omfang, varighed og startdato minimum fire uger forud for den foreslåede startdato. Det skal besluttes i fællesskab mellem Parterne, hvis en tredjepart skal foretage revisionen. Imidlertid kan den Dataansvarlige lade Databehandleren bestemme, at revisionen af sikkerhedsårsager skal foretages af en neutral tredjepart efter Databehandlerens valg, såfremt der er tale om et behandlingsmiljø hvor flere dataansvarliges data er anvendt.
Hvis det foreslåede omfang for revisionen følger en ISAE, ISO eller lignende certificeringsrapport udført af en kvalificeret tredjepartsrevisor inden for de forudgående tolv måneder, og Databehandleren bekræfter, at der ikke har været nogen materielle ændringer i de foranstaltninger, som har været under revision, skal den Dataansvarlige acceptere denne revision i stedet for at anmode om en ny revision af de foranstaltninger, som allerede er dækket.
Under alle omstændigheder skal revision finde sted i normal kontortid på den relevante facilitet i overensstemmelse med Databehandlerens politikker og må ikke på urimelig vis forstyrre Databehandlerens sædvanlige kommercielle aktiviteter.
Den Dataansvarlige er ansvarlig for alle omkostninger i forbindelse med anmodningen om revision. Databehandlerens assistance i forbindelse hermed, som overskrider den almindelige service som Databehandleren skal stille til rådighed som følge af gældende databeskyttelseslovgivning, afregnes særskilt.
Aftalen er gældende, så længe Databehandleren behandler Personoplysninger på vegne af den Dataansvarlige i forbindelse med den Dataansvarliges brug af Applikationen.
Denne Aftale vil automatisk ophøre ved sletning af den Dataansvarliges konto i Applikationen. Ved ophør af kontoen vil Databehandleren slette alle Personoplysninger, som Databehandleren har behandlet på vegne af den Dataansvarlige under Aftalen.
Databehandleren er berettiget til at beholde Personoplysninger efter ophør af Aftalen i det omfang, det er nødvendigt i henhold til gældende lov, hvilket i så fald vil ske i overensstemmelse med de tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, som er beskrevet i Aftalen.
Ændringer til Aftalen skal vedlægges i et særskilt bilag til Aftalen.
Hvis nogen af bestemmelserne i Aftalen er ugyldige, får dette ikke indvirkning på de resterende bestemmelser. Parterne skal erstatte ugyldige bestemmelser med en lovlig bestemmelse, som afspejler formålet med den ugyldige bestemmelse.
Ansvar for handlinger i strid med bestemmelserne i denne Aftale reguleres af ansvars- og erstatningsbestemmelser i betingelserne for brug af FFlow. Dette gælder ligeledes for enhver overtrædelse, som foretages af Databehandlerens Underdatabehandlere.
Aftalen er underlagt dansk ret og enhver tvist skal forelægges en dansk domstol.
1. Kategorier af Registrerede og Personoplysninger som behandles i henhold til Aftalen
a. Kategorier af Registrerede
1. Den Dataansvarliges medarbejdere
2. Den Dataansvarliges klienter
3. Evt.
b. Kategorier af Personoplysninger
1. Navn og adresse
2. Fødselsdag, CPR eller andet identifikationsnummer
3. Kopi af ID oplysninger
4. E-mail og telefonnummer el. lign.
5. Logning af Dataansvarliges brugers og/eller klienters benyttelse af Applikationen ift. registrering af datoer af diverse godkendelser og indsendelse af materiale mv.
5. Evt.